Rychlá polévka z červené čočky

Všichni, co mě znají ví, že bez receptu neuvařím skoro nic 😂. Mám vždycky strach, že něco zapomenu nebo pozměním a to já nemám ráda 😇. Ale přijeli jsme od doktora a potřebovala jsem rychle udělat nějakou polévku. V lednici jsem měla uvařený zbytek květáku a tak jsem improvizovala a musím říct, že polévka se moc povedla.





Ingredience:
dvě střední mrkve
předvařený květák
červená čočka
ghíí
dva litry vody
tři stroužky česneku
sůl

Postup:
1) na lžíci ghíí osmažíme nastrouhanou mrkev,
2) zalijeme vodou a nasypeme červenou čočku (dala jsem zbytek, co jsem měla,         řekla bych tak 150 - 200 g),
3) přivedeme k varu, osolíme a vaříme 15 minut,
4) přidáme rozmačkaný česnek a předvařený květák, chvíli povaříme a můžeme           konzumovat.


Přeji dobrou chuť 😋.
Vaše Jana




Komentáře

  1. Já to mám úplně stejně. Buď neuvařím anebo uvařím a přítel mi naznačí ať se radši držím receptu. Na tenhle recept jsem narazila náhodou. Potřebovala jsem uvařit rychle a z věcí co mám doma. Tenhle recept je sice rychlý, ale v tento podzimní čas úplně suprový. Vážně stojí za zkoušku. Nakrájela jsem k němu čerstvý chleba z oblíbené https://www.vasepekarna.cz/ a vážně mňamka. 😊Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
  2. Věci z čočky mám celkově hodně rád a chutnají mi. Teď teda hodně používám produkty z Francie. Třeba o víkendu se chystám dělat populární a dlouhý recept coq au de wine. Prostě kohout na víně. Možná jsem to napsal trochu špatně, Francouzi mě snad omluví. Každopádně naučit se francouzskou kuchyni je teď můj sen. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Červenou čočku mám hodně ráda, takže jí obvykle dávám do papírové tašky na nákup a když doma dochází, tak ji sháním. Jako prostě je to fajn věc, je to hlavně zdravé a nemá to takovou tu klasickou chuť čočky. A když se to doplní třeba cuketou nebo dýní, tak je to fakt šleha. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mně se třeba na červené čočce hrozně líbí jak je všestranná. Moje manželka je vegetariánka a v kuchyni ji používá hodně. Letos jsem si na zahradu z https://www.avenberg.cz/k93-grilovani koupil nový gril, takže jsme přes léto dost grilovali a manželka právě párkrát dělala i takové čočkové placičky na gril. Nebylo to vůbec špatné. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Teda přijde mi to jako taková ta obarvená voda. Čočku jsme měli včera na nový rok, byla to polévka z červené čočky, a jako vypadalo to mnohem lépe a věřím tomu, že to i lépe chutnalo. A k tomu samozřejmě klasicky gin, protože přípitek na Nový rok s ginem máme už jako letitou tradici. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat