Tak přeci atopický ekzém!


Když jsem začala psát blog, jeden z prvních, né-li úplně první článků byl o Adámkově ošklivém ekzému, co měl na obličeji a vlastně po celém těle. Tehdy jsem v článku řešila, zda se jedná o atopický ekzém nebo alergii na kravskou bílkovinu. Po přechodu na speciální umělé mléko a přizpůsobení jídelníčku ekzém zmizel a byla potvrzena alergii na kravskou bílkovinu. Ale o tom tento článek není. Vracím se k tomu z jednoho prostého důvodu a to, že jsem si tehdy v článku ulevila, jak jsem ráda, že dnes téměř čtyřletá Eliška nemá atopický ekzém, kterého jsme se báli, když byla malinká. 


Již v době psaní článku o Adámkově problému, měla Eliška na ruce a hlavně pod kolenem červené fleky. Nejdřív jsem tomu nepřikládala váhu, protože občas se jí něco takového objevilo a pak zmizelo. Ale fleky nemizely, naopak se zvětšovaly, byly rudější a Eliška si je nechtěla ničím namazat, že jí vše štípe a pálí. A to jsme zkusili celkem hodně přípravků i těch drahých. Jelikož jí v červnu čekaly tři týdny u moře, rozhodla jsem se řešení problému odložit po moři, v domění, že jí to pomůže a bude klid. Ve skrytu duše jsem se také obávala, aby neměla tutéž alergii na kravskou bílkovinu jako Adámek. Doktorka mi říkala, že tato alergie se dá odhalit pouze vynecháním všeho, co tuto bílkovinu obsahuje. A protože Eliška má minimálně jeden jogurt denně, miluje sýry a vůbec skoro ve všem je mléko, této myšlenky jsem se opravdu děsila. Na měsíc toto všechno vynechat, nepředstavitelné. 




U moře se prý fleky rapidně zhoršily, začaly mokvat, pak nastalo zlepšení. A když přijela do ČR, byla nám předaná s tím, že je v podstatě zahojená. O to horší bylo, když během doslova pár dní, byly fleky zpátky a v ještě větší síle. Už nebylo na co čekat, bylo jasné, že to se mořem opravdu nevyléčí a samo to taky nezmizí. A tak po pondělním příjezdu od moře jsme už v pátek dorazili ke kožařce. Verdikt byl jasný, atopický ekzém. A tak Eliška dostala kortikoidovou mast a zákaz používání veškeré kosmetiky na koupání. Když jsem se paní doktorky ptala, jestli existuje něco do vody, co by mohla mít ve vodě, protože Eliška je šílená kachna. Byla mi doporučena koupel Linola. To sladké tajemství, že nám jí paní doktorka mohla předepsat a ušetřili bychom celkem dost peněz, jsme se dozvěděli až v lékárně. Každopádně koupel od Linoly mohu opravdu doporučit, krásně promašťuje pokožku a kůže je i po osušení vyživená a nevysušená. Jediná nevýhoda je, že logicky nepění, je to olej. A ta naše kachna miluje pěnu, což se s atopickým ekzémem moc neslučuje. Nedávno jsem v různých diskuzích vyčetla, že je doporučována i pro atopické děti pěna od SEBAMED, tak jí vyzkoušíme a uvidíme. Pokud byste měli nějaký tip, co za pěnu do koupele pro atopické děti, tak sem s ním. 




A teď zpátky k okamžiku, kdy jsme si vyzvedli v lékárně mast a Linolu a pustili jsme se do boje. Musím říct, že ekzém jako zázrakem začal skoro druhý den mizet. Do týdne byl ekzém v podstatě pryč a za další týden jsme se měli dostavit na kontrolu. Na paní doktorku jsem obratem zkusila, jestli by byla tak hodná a napsala nám tu koupel od Linoly. No, dozvěděla jsem se, že nenapíše, protože ekzém je vyléčený, akorát máme promašťovat. Ekzém na nožičkách měla v podstatě úplně dobrý, na ručičce jen suchý flek, ale srovnat se to s původní formou nedalo. Tak přeci, když píše, že je zaléčeno, nemůže nám napsat koupel. A tak jsme ostrouhali. No což, budu příště chytřejší. Ještě jsme dostali recept na mast Lipobaze a máme promašťovat. A tak jsem měla takový dobrý pocit, že je to vyřešeno, uzavřeno a jdeme řešit další “problémy” a ono ne. Už to má zase hrozný, né snad tak hrozný jako předtím, ale zase červený a nepěkný. Jediné štěstí toho jejího ekzému je to, že jí nesvědí a tak se nedrbe. Zatím! Ťuk, ťuk! Jinak by to bylo peklo. A tak promazáváme a dáváme Linolu do koupele. Mast s kortikoidama mám schovanou, jak radila doktorka, ale zase to do ní nechci pořád prát, vím, že to není nic zdravého. Bohužel boj neskončil, ač si to jedna naivní matka myslela (spíš přála a doufala).  

Ano, vím, jsou děti, co to mají všude, mají to mnohem horší, ale kdo by si nepřál, aby to jeho dítě bylo zdravé!

Pokud si chcete přečíst bližší informace o atopickém ekzému, doporučuji článek od Prim. MUDr. Štěpánky Čapkové.

Za zdravé děti,
Vaše J.

Sledovat mě můžete i na facebooku nebo instagramu.

Komentáře

  1. Děkuji za doporučení. My jsme se doma chtěli trochu odlišit a nekupovat klasické chemicky uravené krémy a masti a chtěli jsme jít spíše tou přírodní cestou. Konkrétně produktům z konopí s obsahem CBD. Nejlépe nám z recenzí a všeobecného čtění názorů na internetu vyšel obchod cibdol .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat