Čím jsem si chtěla ulehčit druhý porod?




První porod byl můj nejhorší zážitek v životě. Nikdy jsem nezažila nic tak bolestivého, vyčerpávajícího, intenzivního a dlouhého. I přes to, že se mi narodila nádherná a zdravá holčička, od chvíle, kdy jsem zjistila, že jsem těhotná podruhé, jsem přemýšlela, co udělám proto, aby se tento zážitek už neopakoval. 

Existuje toho spoustu, jak si zkusit domoct k “lepšímu” porodu, ale já jsem si vybrala tyto čtyři “metody”. 

Maliník - přesněji řečeno maliníkový čaj, který jsem si vařila od 36. týdne nejdříve jeden šálek denně a od 38. týdne dva až tři šálky. A k čemu je vlastně dobrý? Měl by připravit a změkčit porodní cesty na porod. Některým ženám čaj vyvolává stahy dělohy, či slabé poslíčky, to mě se tedy nestalo. Bylinkové čaje miluji, takže proč nepít dva šálky denně, když by to mohlo třeba i pomoci…

Lněné semínko - to je doporučováno konzumovat od 35. týdne, tak brzo jsem nezačala, myslím, že to byl až 36. až 37. týden. Hodně se ve mně pralo to, jak lněné semínko konzumovat. Představa, že ho namočím a potom ho sním i se slizem, který jeho namočením vznikl, tak to fakt ne. Takže nakonec jsem si zvolila variantu přimíchat polévkovou lžíci do mé ranní či dopolední dávky smoothie. A musím říct, dobrota. No a na co vůbec je dobré? Jednak pomáhá při zácpě, kterou těhotné ženy často trpí a za druhé vytváří v porodních cestách hlen, díky kterému by mělo miminko rychleji a hladčeji projít na svět.

Další metodou a pro mně nejdůležitější, homeopatie. Nejsem alternativní člověk, spíš pragmatický, ale homeopatie mi už jednou dokázala, že na mě má účinek, tak proč to nezkusit, že? I když jde možná jen o sílu pozitivní myšlenky a prostě víru v to, že to účinek má. A tak jsem dlouho hledala, jaká homeopatika použít, kdy a v jakém množství. Zjistila jsem, že co homeopat, to jiné dávky, jiná síly ředění atd. Takže jsem se nechala inspirovat jednou maminkou na Modrém koníkovi a použila homeopatika a dávkování dle doporučení její homeopatky. Homeopatika jsem použila ve třech fázích, před porodem, během porodu a po porodu. 

A posledním způsob, jak ovlivňit nebo spíš uspíšit porod, je orgasmus, co nejčastěji, ideálně každý den, před porodem nebo při přenášení. Orgasmus, jak je známo, vyplavuje do krve hormon oxytocin, který stimuluje kontrakce.

A jak to všechno dopadlo? Jestli něco z toho pomohlo, těžko říct. Prostě jsem se ráno vzbudila a věděla jsem, že rodím, to opravdu zaměnit s poslíčkama nešlo. No a délka porodu od první bolesti…. pět hodin… bylo to šílený, ale fakt rychlý, i když s nepříjemným koncem. Adámek se po týdnu přenášení pochlapil a když se rozhodl, spěchal. Takže po prvním 23 hodinovém porodu věřím, že vše, co jsem aplikovala před druhým porodem a během něho, se vyplatilo a odměnou mi bylo pouze 5 hodin bolesti a zdravý syn.

No a co Vy? Máte některá tip na něco, co Vám při porodu pomohlo? Třeba do třetice všeho dobrého vyzkouším ještě něco dalšího… nebo ne…? Abych nerodila nakonec doma :-D.

Můžete také sledovat mé facebookové stránky https://www.facebook.com/podvlivemcokolady/ nebo na instagramu @podvlivemcokolady.



Komentáře