Homeopatika k porodu


Tento článek navazuje na Čím jsem si chtěla ulehčit porod! Jak jsem již psala, nejsem alternativní člověk, ale homeopatie mi už jednou dokázala, že na mě účinek má, tak proč to nezkusit, že? I když jde možná jen o sílu pozitivní myšlenky a prostě víru v to, že to účinek má. A tak jsem dlouho hledala, jaká homeopatika použít, kdy a v jakém množství. Zjistila jsem, že co homeopat, to jiné dávky, jiná síly ředění atd. Takže jsem se nakonec nechala inspirovat jednou maminkou na servu pro maminky. Řídila jsem se doporučením její homeopatky a dodržovala i dávkování. Homeopatika jsem použila ve třech fázích: před porodem, během porodu a po porodu.


Před porodem jsem používala tyto homeopatika: Actea racemosa 9CH, Arnica montana 15CH a Caulophyllum 15CH. Počínaje týdnem 36+0 jsem si každé ráno vzala půllitrovou plastovou láhev a do čisté vody nasypala deset kuliček od každého homeopatika, promíchala a to celý den po douškách popíjela. 

No a na co by tato kombinace měla působit? Připravuje dělohu k porodu, měla by koordinovat děložní stahy a také v neposlední řadě působí na strach z porodu.

Během porodu jsem používala kombinaci téměř totožných homeopatik v jiném ředění: Actea racemosa 9CH, Arnica montana 15CH a Caulophyllum 9CH. Tato kombinace se začne užívat ve chvíli, kdy odteče plodová voda nebo jak to bylo v mém případě, při prvních porodních bolestech. Zde jsou dvě možnosti užívání, buď opět do půllitrové láhve dát deset kuliček od každého homeopatika a popíjet každých 30 minut nebo cucat od každého pět kuliček každých 30 minut. Vzhledem k tomu, že já jsem chronický počůránek, představa, že do sebe liju, co půl hodiny půl litru vody, to nepřicházela v úvahu. Takže já poctivě cucala, opravdu až do samotného porodu, byl to teda kumšt uhlídat ty půlhodiny, ale dala jsem to. 

Tato kombinace by měla koordinovat první nepravidelné bolesti, tlumit bolesti do třísel a močového měchýře a urychlit první porodní fázi.

Po porodu doporučuji užívat Arnicu montanu 15CH a Staphysagria 9CH. Tyto homeopatika pomáhají k rychlejší hojení poporodních zranění, pokud tedy nějaké máte a po císaři. Arnicu montanu 15CH si vezměte co nejdříve po porodu a pak 2 - 4x denně, vždy pět kuliček. Staphysagria 9CH se užívá po dobu jednoho týdne pět kuliček jednou denně.
Pro ty, co nečetli můj článek Čím si ulehčit porod!, tak první porod trval 23 hodin a druhý za použití homeopatik 5 hodin. Co všechno na délku porodu mělo vliv se nikdy nedozvím, ale rozhodně mojí víra v homeopatika neopadla, ba naopak.

Ještě bych chtěla upozornit na pár věcí, co se týká užívání homeopatik. Jednak homeopatika nemůžou užívat ženy s cukrovkou a hodně důležitá informace je, že účinek snižuje mentol. Proto doporučuji si pořídit speciální zubní pastu, kupovala jsem od Elmexu.

Na závěr bych uvedla, že k homeopatikům po porodu jsem ještě začala užívat homeopatika na kojení, Ricinus communis 5CH, ale o tom více v chystaném článku Co všechno jsem udělala proto, abych mohla kojit!

Takže toto je moje zkušenost a moc by mě zajímalo, jestli máte některá podobnou? Zda jste homeopatika zkoušeli a s jakým výsledkem? Případně, jestli jste třeba užívali ještě nějaká jiná homeopatika, které můžete doporučit? Na Vaše příběhy a tipy se těším v komentářích.


Vaše J.

Komentáře