Že by zoubky?

První zoubky jsou téma, které potrápí nejedno děťátko a nejedné mamince/rodičům připraví pár horkých chvil a bezesných nocí. Elišce první zoubek vyrostl v půl roce a před druhým rokem měla komplet všechny zoubky. O růstu většiny z nich jsme ani nevěděli. Občas se objevila nějaká teplota, ale musím říct, že rozhodně žádné bezesné noci a podobně jsme nezažili. O to víc jsem se strachovala, jak bude probíhat růst prvních zoubků u Adámka. Načetla jsem kde co, pořídila preventivně několik věcí a od pěti měsíců čekám, kdy to přijde. Zítra je Adámkovi devět měsíců a co je vážně vtipné, nemá zatím ani jeden zoubek. I tak bych vám ráda dala pár tipů, jak miminku ulevit při trápení s růstem zoubků.

Jednou z prvních věcí, co jsem pořídila, jsou jantarové korálky na krk. Když byla Eliška malinká, vůbec jsem nevěděla, že něco takového existuje. Respektive jsem si všimla, že pár batolat něco na krku má, ale domnívala jsem se, že se jedná o nějakou módu. Až časem jsem zjistila, že to mají na zoubky. A jak korálky vůbec fungují? Při nošení na krku přinášejí úlevu od bolesti hlavy, zubů, šíje a krku. Snižují horečku a obsahují aromatické látky, které se teplem uvolňují, tím dodávají organismu energii. Korálky bych přirovnala k homeopatii. Na některé děti fungují, na jiné ne, ale proč to nezkusit, že.

Chladítka a kousátka jsou dalším způsobem, jak miminku ulevit. Elišku zrovna tento způsob nezaujal, chladítka moc cucat nechtěla a do kousátek se jí taky nechtělo. Adámek má zatím stejný přístup. A tak jsem už párkrát využila vychytávku, kterou jsem si přečetla na internetu, samozřejmě v domnění, že Adámkovi už zoubek roste. A jaká, že to je? Namrazený dudlík, do silikonové části dudlíku napustíte vodu, někdy to jde dost špatně a dáte zamrazit do mrazáku. Miminko si to pak cucá, kousá a tím si dásničky chladí a ulevuje od bolesti.


Homeopatika s Adámkem také zkouším poprvé. Zatím samozřejmě nemohu konkrétně říct, jak fungují, když nemá žádný zoubek. Ale už jsem si zažila pár nekonečných uplakaných a ukňouraných hodin, kdy jsem jsi myslela, že už a ono nic. Ve svém článku o lékárničce pro miminko jsem zmiňovala homeopatické čípky Viburcol a ty opět mohu doporučit. Tyto čípky mají rozsáhlé spektrum účinnost, jak teplotu, podráždění, plačtivost, tak i bolest bříška či zoubků. Používám je velmi ráda a skutečně mám pocit, že i pomohou. Další variantou jsou přímo homeopatika Chamomilla Vulgaris CH15. Ráno a večer rozpustit 5 kuliček v trošce vody a dávat po lžičkách. Já osobně to dělám tak, že v kojenecké flaštičce rozpustím 10 kuliček ve 100 ml vody a během celého dne dávám upíjet. Novinkou na trhu je Camilia, homeopatický roztok. Narazila jsem na něj náhodou, když jsem objednávala léky. Jedná se o ampulky namíchaného homeopatického roztoku, který stříknete dítěti rovnou do pusinky. Osobní zkušenost sice nemám, ale rozhodně je to uživatelsky příjemnější než míchání a připravování roztoku. Samozřejmě se to odrazí na ceně. Zkrátka něco za něco.

Předposlední kategorií jsou zubní gely, oleje. Jsou v zásadě dva druhy. Jedním druhem jsou gely, které obsahují především výtažek z heřmánku, z kořene kozlíku a propolis, např. Dentibaby. Druhý typ představuje např. Calgel, jedná se o gel s obsahem lokálního anestetika a antiseptika. Oba druhy gelů se používají tak, že si vymáčknete gel na čistý prst a dítěti potřete dásničky. Zástupcem olejů je Saloos První zoubek, je to čistě přírodní mandlový a olivový olej spolu s olejem z levandule a heřmánku. Tímto olejem dítěti masírujete dásně či vnější tváře.

Poslední kategorií jsou klasické léky na bolest či horečku. Tedy Panadol Baby čípek, jehož účinnou látkou je paracetamol a Nurofen sirup s účinnou látkou ibuprofen, ta působí i protizánětlivě. Za celých devět měsíců Adámkova života jsem po klasickém léku na bolest musela sáhnout asi dvakrát a jsem za to moc ráda. Jinak to vždy šlo vyřešit především homeopatickým způsobem.

Doufám, že nějaké mamince třeba můj článek nabídne možnost, jak ulevit svému miminku, o které ještě nevěděla. Nebo dodá odvahu zkusit i jinou možnost než klasický lék na bolest. Pokud máte tip na nějaký další způsob, jak těm našim zlatíčkům ulevit, ráda si ho přečtu v komentáři.


Dny bez bolesti a pláče přeje
Vaše J.





Komentáře