Jak jsme vybírali jména pro naše děti...

Už od chvíle, co jsem začala přemýšlet nad tím, že jednou budu mít rodinu a děti, byla jsem si jistá jedinou věcí. A to, že nikdy své dítě nepojmenuji tak, aby mělo svátek a narozeniny kousek od sebe jako to mám já. Jasně, jsou na tom lidi i hůř, ale mě to dost vadilo. Svátek mám 24. května a narozeniny 29. května. Takže rozdíl pěti dnů. Ještě, že je třeba nemám o Vánocích nebo tak něco :-D. Když jsem poznala manžela, smáli jsme se tomu, že je to snad nějaké znamení, protože on má svátek 24. dubna a narozeniny 29. dubna, takže stejně  jako já, pět dní rozdíl.


Požadavky na jméno jsme měli dva. Chtěli jsme takové, aby se hodilo k ryze českému příjmení. To znamená žádná Rebeka, Izabela, Sofie atd. To nám přišlo za uši rvoucí, ale aby jméno bylo zároveň v nějaké formě známé i v zahraničí. Vždycky si vzpomenu na svoji sestru, která se jménem Jitka, i když podle mého krásným, měla v zahraničí fakt problém.



Když jsme čekali dceru a vybírali jméno, měla jsem termín porodu 4. října. A samozřejmě ze všech holčičích jmen se nám společně nejvíc líbila Eliška, která má svátek 5. října. A tak jsme se snažili vybrat jiné jméno, přeci své holčičce neudělám to, co se mě samotné nelíbí, vždyť jsem si to slíbila. Jenže to nešlo, naše princezna musí být Eliška. Přišlo mi i na druhou stranu blbost se řídit tím, kdy bude mít svátek, přeci nedáme jiné jméno jenom kvůli tomu. A tak jsem se modlila, aby se Eliška aspoň narodila jindy než přímo na svůj svátek. Klaplo to, i když né o moc. Narodila se 9. října a tak má svátek ještě o den dřív než máme my s manželem. Rozhodli jsme se, že to začneme brát jako rodinnou tradici, abych si to aspoň trochu odůvodnila.



Jakmile jsme se dozvěděli, že druhé dítko bude chlapeček, začal další boj o jméno. Tentokrát horší v tom, že se nám žádná moc nelíbila. Po cestě v autě, když jsme jeli za příbuznými, jsme projížděli celý kalendář, protože otázkám na jméno se prostě neubráníte. Známe to všichni. Do užšího výběru se dostalo jen pár jmen a my jsem se nakonec rozhodli pro Adama, i přesto, že svátek má na Štědrý den. Aspoň, že ty narozeniny má v srpnu.

No a teď to třetí štěstí. Zatím není jasné, jestli to bude holčička nebo kluk, v pondělí se to snad dozvíme. Obě jména máme už vymyšlená, obě jména nebudou v blízkosti narozenin, Vánoc ani jiných svátků. Zato termín porodu mám v půlce října, takže k Elišce co by kamenem dohodil. Zdá se, že pro změnu třeťátko bude odměněno oslavou narozenin se starší sestrou. 

Takže které je na tom nejhůř... asi Eliška, narozeniny a svátek čtyři dni od sebe a vysoká pravděpodobnost narození sourozence v době jejích narozenin. Je to ironií osudu, tak moc jsem chtěla, aby moje děti měly narozeniny a svátek jinak než my, až to mají ještě hůř. Už se moc těším, až nám jednou děti poděkují, jak jsme jim to skvěle zařídili 💜💛💚.

Vaše J.

P.S.: Mami, tati, já už vám odpustila 💗.





Komentáře

  1. A jak budete řešit kočárek? Budete kupovat sourozenecký? Když rozdíl mezi druhým a třetím dítkem bude rok a 2 měsíce? Vyměníte Valco Snap 4 za jaký kočárek? Děkuji Nicollete

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna včera jsem kočárek objednala. Vyměníme Valco Snap 4 za Valco Snap 4 Duo :-).

      Vymazat
    2. Ale pokud ho vyměníte za Valco snap 4 Duo, tak na miminko neuvidíte ač by měl být na stříšce otvor a budete tam muset dát tu vložnou tašku. Nebo jak to provedete? Ještě je přeci Valco snap Ultra duo ty mají otočné korbičky :-) https://www.valcobaby.com.au/product/snap_ultra_duo
      https://www.valcobaby.com.au/product/snap_ultra_duo
      Nebyl by třeba tento lepší? :-) Nicollete

      Vymazat
    3. Tak dejte pak fotku kočárku :-) N.

      Vymazat
    4. Máme koupenou vložnou tašku a ta se většinou dává proti směru jízdy, má svojí stříšku a nebo lze dát i po směru jízdy. To, že na miminko neuvidím, mi asi ani nevadí... v hlubokém kočárku ve fusaku na něj také nevidím. Duo Valco Ultra u nás neprodávají, takže jsem nad ním ani neuvažovala. Jinak fotka kočkárku je zde, tašku jsem zkoušela po směru jízdy https://www.facebook.com/1600873889993632/posts/1794498907297795/

      Vymazat
  2. Super příběh, díky za jeho sdílení :) To my už jsme se na jménech shodli ještě před otehotněním, ale veké dilema bylo jak vybrat kočárek. Každý jsme měli úplně jinou představu, a tak jsme se u toho kolikrát dohádali. Ale nakonec jsme přecejenn našli schůdné řešení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám ráda"> tradiční jména. Třeba Anička. Manžel hodně hlasoval pro Patrika, protože zrovna díval na Oktagon Praha a všude na něj díval Patrik Kincl. No, ale jako mi se to taky jméno líbilo. Jen bych teda nemusela mít pokaždé na mysli toho bojovníka. Ale co se ví... třeba ten náš bude taky talentovaný sportovec. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat