Taška do porodnice

Před jedenácti měsíci jsem si myslela, že balím tašku do porodnice naposledy. S radostí v srdci jsem všechny svoje poznámky po druhém porodu vyhodila a jak se mi ulevilo. No a teď, na začátku šestého měsíce těhotenství, lovím v hlavě, co všechno jsem potřebovala a co bych doporučila si pořídit. Už si ani nepamatuji, kdy jsem si sbalila tašku do porodnice u Elišky, ale u Adámka v doporučeném 36. týdnu, protože jsem si naivně myslela, že se přeci druhé děti rodí dřív. Adámek mi názorně předvedl, že se naopak přenášejí ještě déle než děti první. No a teď u třetího si zabalím opět měsíc před porodem a bude mi tu na ní sedat prach :-). Ale jak se tak říká, štěstí přeje připraveným. Vzhledem k tomu, že budeme muset řešit i jiné věci např. kdo se postará o dvě děti, když začnu rodit a ještě, když k tomu ani manžel nebude doma, bude taková zabalená taška ušetřená starost.

A teď k samotnému balení tašky/tašek. Doporučuje se si zabalit tři tašky, já tedy měla dvě. První k porodu, druhou na oddělení šestinedělí a třetí k odchodu do porodnice. Věci k porodu a na šestinedělí jsem měla v jedné a tu druhou mi přivezl manžel, když jsem věděla, kdy nás budou pouštět.

Taška k porodu
  • papíry do porodnice, prohlášení o jméně dítěte, oddací list, občanský průkaz a těhotenská průkazka s papíry z vyšetření v těhotenství,
  • pantofle či žabky do sprchy, ručník, žínka na otírání obličeje, noční košile (tu jsem já tedy neměla, na Bulovce jí půjčují),
  • flaška neperlivé vody, hroznový cukr, homeopatika k porodu, balzám na rty, malá flaštička ústní vody,
  • nabíječka na mobil.
Taška na šestinedělí

  • dva ručníky, doporučila bych spíš tři (jeden na obličej, druhý na vrchní část těla a třetí na spodní část těla), to nám kladli na srdce v předporodním kurzu, že je třeba si neotírat po sprše stejným ručníkem prsa a spodek, protože se přenáší bakterie z očistků,
  • mycí gel - měla jsem dvakrát Herbalon s dubovou kůrou a mohu jenom doporučit, budu si kupovat znovu, ničím jiným jsem se po porodu nemyla,
  • základní běžná kosmetika (kartáček na zuby, pasta, hřeben, šampon, krém na obličej, deodorant),
  • poporodní vložky (na Bulovce jsem opět k dispozici, takže já měla jenom pár, kdyby náhodou),
  • kojící čaj, (tip od kamarádky - granulovaný čaj od Hipp, který lze připravit i za studena),
  • síťované kalhotky, jednorázové mi vůbec nevyhovovaly, takže já mohu doporučit ty, k prvnímu porodu jsem měla dvoje a bylo to málo, u druhého jsem měla patery a bylo to lepší,
  • vložky do podprsenky (u druhého dítěte jsem měla i prací od Aventu a moc jsem si je chválila, byly mi mnohem příjemnější než jednorázové, jen počet tří párů mi byl málo),
  • kojící podprsenka,
  • krém na bradavky (já používala Bepanthen care mast, skvělá zkušenost je prý i s Purelanem, v dm mají mini balení),
  • kloboučky na prsa (byla jsem nucena pořídit po prvním porodu, takže jsem automaticky brala k druhému, tam jsem je nepotřebovala, ale radši vezmu i k třetímu),
  • noční košile (opět já měla k dispozici neomezený počet, ale někde musíte mít svojí),
  • pro miminko: krém na prdelku - za moje děti jednoznačně nejlepší Bepanthen Care mast, plenky (opět jsem na Bulovce dostala, i tak jsem jich pár měla, kdyby nám přidělené množství nestačilo), vlhčené ubrousky - opět za moje děti nejlepší z Tesca (neparfémované ubrousky Tesco loves baby), jednorázová přebalovací podložky, (mycí gel, olej po koupání a líh na pupík jsem měla opět k dispozici v porodnici), dudlík (sice ho v porodnici neradi vidí, ani já ho neměla v plánu vyndavat až když mi několik sestřiček řeklo, ať mu ho dám, jestli mám, že ho to zklidní).
Taška na odchod z porodnice
  • oblečení pro miminko,
  • oblečení a boty pro Vás,
  • přebalovací tašku (ubrousky, plenky, krém na prdelku, přebalovací podložka, látkové pleny pro mnoho využití),
  • vajíčko pro miminko (autosedačka).
Takže jak jsem psala na začátku článku, já měla takovou tašku na kolečkách, kam se mi vešly jak věci k porodu, tak na šestinedělí a tašku na odchod z porodnice jsem měla doma připravenou zvlášť u vajíčka.

Doufám, že se někomu bude můj článek hodit, sama podle něj budu za několik týdnů balit :-). A ještě bych doporučila článek lékárnička pro miminko a jak jsem si chtěla ulehčit druhý porod, třeba tam najdete zajímavé tipy :-).

Se seznamem jde všechno lépe,
Vaše Jana

Komentáře